Najlepšie sviatky podľa predajcov:
· Nový rok, Vianoce – špeciálne ponuky začínajú na „čierny piatok“ a trvajú až do polovice januára na predaj zvyškov.
· Deň svätého Valentína – maloobchodníci ponúkajú valentínku od začiatku februára až do konca mesiaca.
· 8. marca – vrchol návrhov spadá do týždňa pred dovolenku, tj začína 1. marca.
· Veľká noc – najlepšie pre predajcov dekorácií a jedál.
· 1. september – nástup do školy – viac netreba dodávať.
· Od 1. augusta začínajú zľavy a týždeň pred výletom do prvej triedy zľavy sú zrušené: a tak všetko bude určite vypredané.
Spravidla, v dňoch veľkých nákupov, ako je Nový rok a 1. septembra, sa predajcovia pripravujú na celý mesiac. A na malé sviatky – na jeden alebo dva týždne.
Hoci sú zimné prázdniny ziskové obdobie, nie všetky spoločnosti dokážu prelomiť veľký jackpot. Napríklad je nepravdepodobné, že posledný BMW model bude predaný mužovi, ktorý je v panike hľadajúci rodinné darčeky vo večerných hodinách 31. decembra. Ale môžete si predstaviť auto ako dobrú prezentáciu na Valentína, 8. marca. Hlavná vec je chytiť klienta včas a urobiť z neho výhodnú ponuku, ktorá sa stane prvým krokom k predaji a Vášmu zisku.
Zľava je dobrý spôsob, ako predať viac tovaru. Ale často to je nútené opatrenie. Choďte na to, keď neexistujú žiadne ďalšie možnosti. Napríklad, ak si konkurenti stanovili trhovú cenu. V opačnom prípade môže dôjsť k strate klienta, ktorý odmietne kúpu produktov za bežné ceny v čase, keď konkurencia ponúk zľavu. Ak nie je príležitosť znížiť cenu, môžete použiť iné metódy na stimuláciu predaja. Po prvé, stojí za to spomínať na lojálne publikum. Pravdepodobnosť nákupu od verného zákazníka je najvyššia. Môžete napríklad použiť e-mail s upozornením na sviatky a aktuálnu ponuku produktov. Ak chcete vyčnievať medzi ostatnými spoločnosťami a v tom je obchodný zmysel, môžete požiadať o interaktívnu reklamu v službe Gmail.